26 Kasım 2013 Salı

Milano gezi notları

6 günde 7 Avrupa ülkesi gezme turumuzun son durağı olan Milano'dayız! Burası İtalya'da sadece modanın değil aynı zamanda ekonominin ve sanayinin de kalbinin attığı şehir. Salzburg - Milano arası yaklaşık 580 km. Yine sabah 6'da düştük yollara :) Şükür ki yollardaki manzara yine çok güzel. Bu defa karlı dağların arasından geçiyoruz.

Milano'ya yaklaşırken öğle yemeği vakti geliyor. Yol kenarında bir benzincide duruyoruz. Makarna sipariş ediyoruz. Türkiye'deki İtalyan restoranlarında gramla sayılarak verilen parmesan peyniri İtalya'da benzincilerde bile kocaman bir kase ile önümüze geliyor :)

Milano yollarında bir benzincide makarna
Milano'ya vardığımızda yine yağmur yağıyor, yine kasvetli bir hava. Fakat bildiğiniz üzere bu gençlik yağmur çamur demeden geziyor :) Otele eşyalarımızı yerleştirip kendimizi sokaklara atıyoruz. Otelimiz şehir merkezine birazcık uzak, arabasız çıkamıyoruz. Fakat gayet temiz bir oteldi, kahvaltı fiyata dahildi. İncelemek isterseniz sizi şöyle alayım.

Duomo
Duomo, İtalya’nın en büyük, Avrupa'nın ise dördüncü büyük katedrali. Adını verdiği Duomo Meydanı’nda bulunuyor. Biz hem vakit darlığından hem de fazla ilgimizi çekmediğinden içini gezmedik. (Yurt dışı seyahatlerimde genellikle tarihi yapı, müze gezmektense sokaklarda dolaşmak, cafelerde oturmak, insanların içine karışmak daha çok hoşuma gider. Ülkenin kültürünü tanıyabilmek benim için çok daha önemli.) Yalnız dış görünüşü oldukça estetik ve etkileyici göründü gözüme.

Milano'da alışveriş

Milano’ya boşuna “Modanın kalbinin attığı şehir” dememişler. Alışveriş sevenler için tam bir cennet.
Montenapoleone
Montenapoleone: Milano’da en lüks ve şık mağazaların bulunduğu cadde burası. Dolce Gabanna, Miu Miu, Armani, Gucci..Aradığınız tüm markaları burada kolaylıkla bulabilirsiniz. Hem de çifter çifter. “Bende para çok. Bi dalayım da hemen alışveriş yapayım.” diye düşünmeyin sakın. Zira bazı mağazalara sırayla alıyorlar. İçeride yeteri sayıda insan olduğu vakit kapılarını kapatıyorlar ve çıkmalarını bekliyorlar.

Corso Vittorio Emanuele: Dünyaca ünlü birçok markayı bulabileceğiniz bir başka alışveriş caddesi. Zara, Gap, H&M gibi mağazalar devasa büyüklükte. Özellikle H&M inanılmazdı! Bir ucundan girdiğinizde diğer ucunu göremiyorsunuz. Bir ara metro bağlantısı olduğunu bile düşündüm :)
Corso Vittorio Emanuele'deki Zara mağazası
Via Torino: Duomo'nun girişinin tam karşısındaki alışveriş caddesi. İtalyan markalarını bulabilir ve nispeten daha makul fiyatlara alışveriş yapabilirsiniz.

Via Torino

Milano'da yeme içme

İtalyan mutfağı denilince tabiki akla gelen lezzetler pizza, makarna, tiramisu. İtalyan lezzetleri bunlardan ibaret değil elbette ama Milano güneydeki diğer şehirlere göre daha az İtalyan bana göre. Sanki burası Avrupa kültürünü almış, daha güneydeki şehirler ise Akdeniz.
Neyse, yine de pizza yedik fakat güzel bir örneği değildi. Bundan 3 sene önce gezeceğim yerleri bu denli araştırmıyordum. Dolayısıyla önümüze gelen ilk yerde yemiştik. Şimdiki aklım olsa daha butik tarzda bir trattoria'da (bkz trattoria) yemeğimi yerdim. Zira daha önce Roma ve Venedik'te bu tarz yerlerde yemiş ve çok büyük keyif almıştım.

Bir başka tipik İtalyan lezzeti olan tiramisuyu ise Corso Vittorio Emanuele'deki bir cafede çay eşliğinde yedik. Elbette bizim Türkiye'de yediklerimizden oldukça farklı. İtalyanlar bu muazzam lezzeti yaparken kek yerine kedi dili bisküvisi, labne peyniri yerine mascarpone peyniri kullanıyorlar.Tabi bir de çiğ yumurta. Mascarpone peynirini Türkiye'de bulmak zor sanırım. Olsa bile pahalıdır herhalde. Çiğ yumurta da sağlık açısından uygun olmadığı için sanırım bizim yaptıklarımız farklılık gösteriyor. Bir gün mutlaka İtalyan usulü tiramisu yapmayı deneyeceğim. Aslında İtalyan usulü demek saçma çünkü tiramisu zaten İtalyan. Asıl bizim yaptıklarımız Türk usulü oluyor :)

Milano'da tiramisu

İşte böylece 6 günde 7 Avrupa ülkesi gezdiğimiz bu yorucu turu Milano ile sonlandırdık. Milano'dan tekrar Zürih'e geçtik, oradan'da Türkiye'ye.
Tadı damağımda kalan şehirler ise Münih ve Milano oldu..