18 Kasım 2013 Pazartesi

Ljubljana gezi notları

6 günde 7 Avrupa ülkesi gezdiğimiz turda Salzburg'dan sonra sırada Slovenya'nın başkenti olan Ljubljana var.
Ljubljana
Salzburg'dan arabayla 3 saat süren keyifli bir yolculuktan sonra (otobanda yolculuk yapmanın neresi keyifli demeyin, inanın manzara öylesine güzel ki..) Ljubljana'ya varıyoruz. Hava yine yağmurlu, yine kasvetli. Kışın tatil yapmanın da böyle dezavantajları oluyor işte.




Neyse ki hava açıyor biz gezmeye başlayınca. Burası sevimli, sıcak mı sıcak bir şehir. Küçücük meydanları var.


Mestni Trg Meydanı

Şehri ikiye bölen bir nehir var, diğer Avrupa şehirlerindeki gibi :)





Nehir kenarlarında cafeler, restoranlar sıralanmış. Her yer cıvıl cıvıl. Tam bir öğrenci şehri gibi geldi bana. Sokaklarda kestane satıcıları var. Güneşli ama tertemiz, buz gibi bir kış havasında elimizde sıcacık, çıtır çıtır kestanelerle dolu kese kağıtları ile nehir kenarında keyifle yürüyüş yaptık.Nehir kenarında bisiklete binen bir sürü insan vardı.



Şirin meydanlarındaki salaş restoranlarından birinde yemek yedik.



Ara sokaklarını keşfetmeye çalıştık.




Ve ne yazık ki bu güzelim şehirden ayrılma vakti geldi. Pek keşfedilmemiş, bilinmedik bir şehri görmenin hazzı ile Zagreb'e doğru yola koyulduk. Manzaramız yine enfesti. Şu yolların güzelliğine bir bakar mısınız?





Bir sonraki ve son durağımız Milano olacak. Zagreb'de sadece akşam yemeği yediğimiz için ne yazık ki anlatamayacağım :)
Modanın kalbinin attığı yer, Milano için takipte kalın!

8 yorum:

  1. o sokaklari ben de kesfetmek istiyorum..cok gezdin tatlim bu sene sen :)

    seyahattutkunu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bu Avrupa turunu 3 sene önce yapmıştım :) ama yine isterdim gideyim keşfedeyim falan..

      Sil
    2. Amsterdam ve paris icin kac gun oneriyorsun? Yilbasinda gitmek Guzel olurdu.

      Sil
    3. Oyyyy şu anda nasıl canımı çektirdin anlatamam :( nasıl da güzel olurdu yeni yıla Paris'te girmek. Paris e hiç gitmedim ama en azından 5 gün falan ayırmak lazım gibime geliyor. Sen ne dersin? Amsterdam 3 gün olabilir belki. Şu anda kanıma giriyorsun :))

      Sil
  2. Tatlim bu sene icin Zor ama seneye organize edicem bunu.bence de 3gun amsterdam3gun paris super olurdu.hatta belki birlikte bile yapabiliriz :) ?

    YanıtlaSil
  3. Notlarını okurken tarihi merak ettim, yorum yazarken Gülçinciğim de buradaymış dedim. Yılbaşını Viyana'da geçiricez, ne kadar soğuk olduğunu tahmin edemiyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Çok sıkı giyinmek lazım :) Ama kış bence Avrupa'ya çok yakışıyor. Hele Viyana yılbaşında muazzam olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler.

back to top