6 Mayıs 2013 Pazartesi

Adana Kebabın en iyi adresi: Yusuf Usta

Başlık fazla mı iddialı oldu bilmiyorum ama en iyisi siz gidin Yusuf Usta’da bir kebap ziyafeti çekin ondan sonra karar verin. Muhtemelen bugüne değin hiç Adana Kebap yemediğinizi düşüneceksiniz:) Kasıntı olmayan, saatlerce lezzetli yemekler yiyip rakı eşliğinde sohbet edebileceğiniz sıcacık bir yer. Hafta sonu gidecekseniz gitmeden önce rezervasyon yaptırmanızı öneririm,pek kalabalık oluyor.


Öncelikle lüks bir yer beklemeyin. Yusuf Usta dekorasyonuyla değil, yemekleriyle öne çıkan ve sahibinin bizzat muftağa girip kebap yapıp müşterilerine servis ettiği bir yer. Her daim işinin başında olan insanları oldum olası sevmişimdir.

Benim kebapçılarda sevmediğim yegane şey yemek öncesi envai çeşit meze ile masanın donatılmasıdır. Tamam aralarında çok lezzetli olanlar olabilir ama bana göre çoğu süpermarketlerden de bulabileceğimiz türden mezeler.  Yusuf Usta’da, alışılageldiği gibi önden beyaz peynir veya tereyağı getirmiyorlar. Minik lahmacun ve peynirli pide getiriyorlar. Bence onları da almanıza gerek yok. Onların yerine mutlaka ama mutlaka çiğ köftesini tadın. Kuru cacığı ve patlıcan ezmesi de denemeye değer.


Adana tava
Bir de bizim her gittiğimizde kebaptan önce sipariş ettiğimiz adana tava var. Aslında bu bildiğiniz sarımsak, soğan, biberle sotelenmiş et. Fakat lezzeti inanılmaz, kuzu eti yumuşacık. Yusuf Usta kendi elleriyle pişiriyor ve masanıza kadar getirip servis ediyor.

İşte sıra geldi en özeline: damak çatlatan cinsten bir adana kebap. Sizi bilmem ama ben daha önce hiç böylesini yememiştim. Adana’ya hiç gitmedim, belki orada daha lezzetlileri de vardır ama bu İstanbul’da yiyip yiyebileceğinizin en iyisi. Satır kıyması kullanıldığı çok belli, bıçağı vurduğunuz anda dağılıyor, yumuşacık. 
Porsiyonlar gayet büyük ve doyurucu. Biz 5 kişi 2 porsiyonu ancak yiyebildik :) Tabii önden adana tava da söylemiştik.

Tatlı olarak fazla çeşit yok. Künefesi güzeldi.

Bir sonraki gidişimde de ciğer şişi mutlaka denemek istiyorum.

Adres: Turşucu Deresi Mevkii Eminalipaşa Cad.

No:65/3 Suadiye, Bostancı, İstanbul
Telefon: 0216 463 5136

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.

back to top